Ukrayna - Lviv İlk Yurt Dışı Maceram

  Merhaba,

Her ne kadar gittiğim Ülke ve Şehir manidar olsa da :) ilk ziyaretimi karadenizin bir diğer kıyısına Ukrayna ya giderek gerçekleştirdim.. Aslında çok ani gelişti desem benim için isabetli olabilir. Çünkü ne akıcı bir ingilizcem vardı, nede tecrübem ayrıca TEK başıma gidiyorum.. yol bilmem, iz bilmem
( Bende ki de deli cesareti ) :) İnternette saçma sapan bir programda tanıştıgım kızla buluşmak için gittim,

İnternette okuduğum bir kaç yazının dışında sadece Kızlar ile meşhur bir şehir di aklımda canlanan ama bunun bir önemi yoktu benim için çünku beni bekleyen biri vardı zaten.. :) Uçağa bindim içeridekilerin yarısıdan çoğu  Türk ve hepsi erkek....


Ve uçak Lviv'e geldi korkularım başladı ne olacak ? ne soracaklar ? ya ülkeye almazlarsa ?
Lviv havaalanı gerçekten çok ufak, kaybolma gibi bir lüksün yok . Sıra bana geldiğinde pasaport kontrolünde dua ederek gittim ve pasaportumu uzattim herşeyim tamdı dönüş biletim , konaklama ya ait dökümanım vs. ama pasaportumun Türk olduğunu görür görmez Pasaport polisi bana pasaportumu geri verip bir yeri işaret etti ve el hareketleri ile oraya gitmemi söyledi.. o yöne doğru gittiğimde benimle birlikte ülkeye giriş yapacak tüm Türk erkeklerin orada beklediğini gördüm sıraya girmişiz ve çağırılmayı bekliyoruz ( İlk defa gidecekler dikkatli olsun ) neyse içeri girdim. Normalde pasaport polisin sorması gereken soruları

- Niçin geldin ?
- Ne kadar Kalacaksın ?
- Nerede Kalacaksın ?
- Kaç Paran Var ? ( paranın fotoğrafını çekebiliyorlar ) benim paralarımı çektiler Dolar ile gitmiştim

Soruların cevaplarını yarım yamalak ingilizce ile yanıtladım ( Gerçi onların ki daha beter :D ) pasaport polisinden de geçtik den sonra havaalanı çıkışına yöneldiğim zaman bir baktım ki internette tanıştığım kız beni bekliyor koşarak geldi ve sarıldı bana açıkcası son saatlerde gelmez diye düşünüyordum çünkü kendisi dnipropetrovsk te yaşıyor tren ile 17 saat .. ve o kadar güzel ki İstanbulda daha önce böyle güzellik görmemiştim...... :D


                                                                  Lviv'den bir kare 15.07.2013

Şehir harika , fantastik ve gerçekten sokaklarda buram buram tarih kokuyor , orjinal dokuya hiç dokunmamişlar zaten merkez de yeni bir yapı görmeniz mümkün değil . Kızlarına gelecek olursak arkadaşlar şu %80 ni Kadın muhabbeti tamamen gerçek dışı sadece kadınlar sosyal hayatta daha aktif
Minibüs ve Tranvay şöförleri genelde bayan oluyormuş bunu görünce çok şaşırmıştım..

Şehir de ki tüm müzeleri gezdim bunların bazıları ücretsiz veya çok cüzi miktarda ödeme yaparak girebiliyorsunuz içeri

Müzelerden bir kaç tanesi


  1. - Arsenal Müzesi : ( Askeri müze içeride genelde eski silahlar , toplar , zırhlar var ) Tavsiye ederim
  2. - Pharmacy Müzesi : ( İlaç müzesi olarak geçiyor , yıllarca saklanmış ilaç şişelerini hatta ilaçlari bile görebilirsiniz )
  3. -Museum of Ethnography and Art Crafts : ( büyük bir müze, içerisinde antika eşyaları bulunur, iç ve dış mimarisi çok güzel en fazla 1 saatiniz yeterli olacaktır müze için )



  Ve harika mimar yapılarına sahip olan Kliselerini de ziyaret etmeyi unutmayın... :)


                                                                 Church of St. Andrew


Açıkcası şehir çok ucuz Restorantlar , Cafeler , Barlar , Clublar gerçekten çok kalite li o kadar da ucuz ben yaklaşık 9 gün kaldım ve yaklaşık 400 dolar harçadım Uçak ve Konaklama hariç

Ben size genelde gittiğim yerlerden bir kaçını yazdım umarım işinize yarar


  • Kryivka ( Girişte Slava Ukraine ( Yaşa Ukrayna demek galiba ) gerekiyor yoksa içeri almıyorlar :)
  • The Most Expensive Galician Restaurant ( çok hoş wc leri olan bir restorant hesapı ödemeye gelince 100 UAH yerine 10000 UAH yazıp sizi kalp krizi geçirmeniz için çalışıp sonra şaka lan şaka derler kanmayın :) )
  • Dim Legend
  • Split Klub ( Striptiz yaptırabilir , kumar oynayabilir veya güzel bir şarap eşliğinde canlı Jazz dinliyebilirsiniz..
  • Da Vinci Restorant ( Gerçekten ucuz ve kaliteli bir mekan)
  • Fashion Club & Restorant ( Atmosferi harika, güzel bir restorantı ve gece 12 den sonra güzel kızlarında içerisinde bulunacaği club'ı vardır tavsiye ederim)



Kızlara gelecek olursak,  sizlere bir kaç önerim olacak, bir kere Türkleri sevenler ve Sevmeyenler olarak ikiye ayrılıyor kızlar.. Türkleri seven kızlar da özellikle yolda sizi cevirip bir bahane ile tanışıyorsa emin olun ki o kız sadece sizin paranızı yemek istiyor .. O kızlardan uzak durun :D sevmeyenler fazla olduğu için kendini İtalyan diye tanıtan çok türk görebilirsiniz ... :)) Seven kızlara gelecek olursak Clublarda kız peşinde koşmaktansa gündüz şehirde kızlarla iletişime geçmeniz yararınıza olacaktır.. Bunu lviv e 5 kere gitmiş biri olarak sonra çok net söyliyebilirim bağımlılık yapıyor şehir. Kızları sıcak kanlı konuşkan ama ingilizce bilen sayısı çok az ama gündüz kızlarla tanışıp onları akşam yemeğe yada eğlenceye çıkarırsanız hedefe daha kolay ulaşabilirsiniz. Ama gece clublerinde birilerini ayarlamaya çalişmak imkansız değildir ama çok çaba gerektirir. Hiç gerek yok sonra gece hüsranla bitmesin :) İnternet kullanarak ta kız bulabilirsiniz benim gibi ama kısa vadede gitmeniz gerekmektedir çünkü kız bir süre sonra sıkılabilir.

Şehrin bir kaç büyüleyici yanlarından bir tanesi ise Opera Binası kesinlike içeri girip o ortamın havası solmaniz lazım


                                                                         Opera Binası




                                                                      Opera Binası

Lviv gerçekten çok güzel, gidilmesi görülmesi gereken bir şehir. Özellikle yaz ayları çok kalabalık oluyor ve sokak gösterileri ile birlikte muhteşem bir ambiyans yakalıyor..Beni çok etkilemişti şehir internette tanıştığım kızdan sonra 4 kere daha gitme fırsatım oldu..2. hikayemde arkadaşım ile capkınlık turlarından bahsedeceğim :))) sizlere tavsiyem Eğer yanınızda arkadaş ile gidecekseniz bu 1 kişiyi geçmemesine özen gösterin..


                                                                   Lviv'de Gece

Bir sonra ki yazım Budapeşte de 1 gece olacak :))













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder